torsdag den 29. juni 2017

Venner, dealer hall og japansk madvogn - derfor tager Daniella til Genki

29 dage til Genki. Nu starter optakten. I dette blogindlæg kan I møde Daniella Eck Dreier på 24 år. Hun deltog til Genki for første gang i 2014, og så har hun været med hvert år sidenhen.


Hvordan opdagede du Genki?
Jeg blev inviteret af Allan [red. Petersen, tidligere hovedmand bag Genki]. :) Han havde inviteret min ekskæreste og mig to år i træk, så til sidst gav vi os. :D
Så vi skulle bare dukke op, så lukkede han [red. Allan] os ind.


Hvad får dig til at vende tilbage til Genki år efter år?
Mine venner klart, men også dealer hall og den japanske madvogn jeg er stor fan af.


Så du tager altid af sted til Genki sammen med nogen?
Ja, mine venner. Jeg er aldrig alene.


Kunne du finde på at tage af sted alene til Genki?
Ja, hvis jeg vidste mine venner kom. Jeg bor ikke langt fra Farum med det offentlige, så det går nok at komme alene.


Hvordan synes du, at Genki har udviklet sig, siden du deltog for første gang i 2014?
Det er gået lidt ned ad bakke... Især dealer hall som er vigtigt for mig, bliver mindre og mindre, fordi de bliver mere og mere kræsne med boder. Måske det bare er mig, der synes, at det var så hyped første år, at det er svært at leve op til, for jeg synes også, at deres paneler og aktiviteter er blevet lidt mere kedelige. 

Genki er blevet for børnevenligt, og eventet handler nu om ikke at støde spelt-hippie forældrene til børn. Jeg blev sidste år bedt om at tage et andet kostume på eller at gå hjem. På trods af at jeg langt fra var den mindst påklædte. Jeg tog mine forholdsregler og havde 3 par nylonstrømpebukser på i alt. De mente, jeg var for fræk. Aldrig har jeg oplevet lignende. Men det fortæller mig bare, at Genki er ved at bevæge sig i en mere børnevenlig og trist retning end jeg havde håbet på.

Så jeg er det sidste års tid blevet mere glad for J-Popcon, da de også har 18+ lounge. Det er rart at have et område, hvor man som voksen dedikeret cosplayer kan sidde ned i en sofa, drikke en kold øl og snakke med vennerne, uden at man bliver løbet ned af folk der leger. :)


Hvordan er dine forventninger til dette års Genki?
Jeg tænker, at det bliver hyggeligt at se mine venner. :) Og at de har taget nogle flere boder ind på dealer hall, så ikke 2/3 af boderne sælger slik og bamser.


Hvilken slags boder foretrækker du?
Lidt af hvert. Tøj, bøger/film, indretning, bentos. Jeg er åben over for alt, men når der kun er lolita kjoler, slik, bamser og de samme 50 animefigurer, så bliver det kedeligt.

Giv os parykker! Tasker! Linser! Og flere amerikanske figurer og tegneserier. Ikke kun japanske ting.
Flere spil også. :)


Hvad synes du om de andre områder på connen - f.eks. maid café, gameroom og Community Corner - og bruger du dem?
Gamer Room er sjovt! :D Mine venner og jeg bruger altid mega meget tid på Just Dance. Maid café er hyggeligt. Desværre har de indført, at maiden SKAL sidde til bords med en og deltage i samtaler... Ikke fedt. Det er træls!

Jeg savner som før nævnt et 18+ område, hvor man kan få sig lidt koldt at drikke i mindre hype omgivelser.


Har du kigget på programmet? Hvis ja, hvad synes du om det?
Det er kedeligt. Der er intet hvor jeg tænker "wauw" eller "det MÅ jeg deltage i".


Er der noget bestemt, du savner på programmet?
Jeg kunne godt tænke mig mindre "anime dating/blinddates" og flere paneler med teknikker og how to ___ mht. cosplay. Der er for mange Fairy Tail, Attack on Titan osv. events, som udelukker folk der ikke kender den slags.


Hvad synes du om de annoncerede gæster?
De er okay. Jeg kender dem ikke.


Så gæsterne har ikke nogen reel betydning for dig?
Ikke ved mindre jeg kender dem, eller deres arbejde. :)


Hvilken slags gæster ville du gerne se til Genki?
Stealth fra Canada. Han har heros workshop. 
Et af medlemmerne fra Spiral Cats fra Japan.
Bill fra Punish Props fra USA.
Kamui cosplay fra Tyskland.


Hvad synes du om, at der ikke er noget tema i år?
Det er vel ok.. Det giver mulighed for forskellighed.


Så det er ikke noget du vil savne?
Nej. For eksempel lavede deres Pokemon tema et overflow af sluttyfied pikachus. Det kan jeg godt undvære.


Hvor meget har du betalt for din billet, og synes du, det er en fair pris?
Jeg har ikke betalt endnu, det gør jeg, når jeg får løn på fredag. :)
Og nej, jeg synes prisen er MEGA høj i forhold til hvad man får.


Skal du cosplaye til Genki?
Ja. :) Jeg skal cosplaye Wonder woman, fordi jeg var stor fan af hendes nye udseende i Batman v Superman: Dawn of Justice. Og nu har hun jo fået sin nye film. :) Så det er den perfekte anledning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar