tirsdag den 5. juli 2016

Rune er meget spændt på sin første Genki!

17 dage til Genki. Her i optaktsinterview nr. 3 har jeg snakket med Rune Obling på 26 år. Han bor på Fyn på en lille gård sammen med sine to leopard geckoer - hans store kærlighed. Rune er opvokset på Fyn, men har dog forladt øen i forbindelse med uddannelse og arbejde. Pt. står han uden arbejde, men han har tidligere arbejdet som Software Developer hos Grundfos. Rune bruger meget af sin fritid på at være kreativ, hvilket kommer til udtryk både gennem tegninger og musik. Så ser han serier (herunder også anime), streams og film. 


Fortæl lidt om din interesse for japansk popkultur.
Jeg har selvfølgelig i min opvækst været fanget af... meget anime og manga. I forhold til min nye interesse for cosplay har det måske ikke lagt så meget i det japanske. Her til Genki bliver der lavet cosplay af en Homestuck karakter. Den oprindelige plan var Pyro fra Team Fortress. 
Men selv i dag ser jeg meget anime og læser mangaer. Det ender måske endda ofte med, at hele aftenen ryger på det (især her for tiden).
Igen, som jeg nævnte tidligere. Dette er min første con, nogensinde. Interessen for den japanske pop-kultur er der. Det er jo Genki, :) men har dog ingen "erfaring." If that makes sense.

Hvordan hørte du om Genki?
Jeg er medlem af en tegnegruppe, hvor jeg har mødt rigtig mange interessante kreative mennesker. Næsten samtlige spurgte, om jeg skulle til Genki - og jeg har bare været et spørgsmålstegn. Så jeg hørte om Genki igennem kreative fremmede på nettet, hvilket er de samme personer, som lokker mig med i år. Det er også dem, som har oplyst mig om det danske cosplaymiljø, som jeg egentlig ikke troede, vi havde. Så jeg havde ikke skænket det en tanke.

Skal du så følges med nogen af dem til Genki?
Helt klart. Igennem denne gruppe har jeg mødt en fantastisk person. Det var egentlig hende, der gav det sidste skub, som fik mig overtalt. Så uden at være clingy følges jeg nok meget rundt med hende. Men også alle disse personer jeg har mødt online. Dem vil jeg rigtig gerne møde - måske især fordi hvert især virker folk så forskellige, men alligevel som nogle forstående mennesker. Vi får se. Der er mange, jeg ikke har mødt "face to face" endnu. :)

Hvor stor en gruppe taler vi om?
Den kreative gruppe, hvor jeg har mødt folk, er "Unge tegnere/kunstnere". Der er flere tusinde herinde. Jeg begyndte at snakke med én over Skype. Så inviterer de folk ind i samtalen, og inden du ved af det, er man del af en vennegruppe også. Hah. Så jeg kender mange igennem andre, som så også skal til Genki.
Til selve Genki har jeg dog ikke en gruppe, jeg går rundt med - bare min ven. Mange af de andre skal vist sidde i det som hedder Artist Alley.

Skal du deltage alle tre dage?
Yes. Jeg var med i en konkurrence, som blev afholdt af en Youtuber, der hedder SuperPinkyKitty, og vandt derigennem billet til alle dage. Så jeg har adgang alle dage, plus sovesal. :)

Hvordan har du det med at skulle sove i sovesal?
Det har jeg det helt okay med. Jeg har prøvet det før med en masse fremmede i forhold til mit rollespil. Dog er jeg måske også lidt naiv. Jeg stoler på folk, så må de skuffe mig. Så jeg har det rigtig fint med det. Det er også dejligt, jeg har muligheden, så jeg ikke skal finde hotel eller familie at overnatte ved.

Hvordan er dine forventninger til Genki?
Jeg har ikke de helt store forventninger. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sammenligne det med i hvert fald. Dog har jeg måske nogle forventninger til typen af folk, som er med. Igen lyder det som, at communitiet er meget forstående for forskellighed, og at introverte får lov til at være åbne over for andre med samme personlighed og interesser. Så jeg forventer måske en masse mennesker med samme interesser og en masse åbenhed og kreativitet. :)

Hvad ser du allermest frem til?
Haha, uden at lyde selvisk og hæve mit ego: Om nogen kan genkende mit cosplay. 
Eller... møde alle disse dejlige varme mennesker jeg har skrevet med over så lang tid.
Åh, jeg er så spændt.

Hvad synes du om det foreløbige program?
Der kan jeg desværre ikke være med. Jeg ved faktisk ikke, hvad der kommer til at ske. Jeg har fået nogle enkelte events at vide - som jeg dårligt kan huske. Jeg var faktisk derinde og lede efter en programoversigt, men forgæves. Heh. Sorry!

Du vil måske bare lade din ven, hive dig med til de events, hun synes om?
Hahah, jeg håber, at jeg hører mere, eller får noget info inden, så jeg også selv kan tage nogle beslutninger, men selvfølgelig tager jeg gerne imod de anbefalinger, som dem der har været der før, har. :)
Har du været der før? Og har du nogle anbefalinger til events? Haha.
Jeg har som en del af at være konkurrencevinder en opgave om at skulle spille med hende Youtuberen, som jeg vandt billet af. That is all.

Hvad synes du om temaet - har det nogen betydning for dig?
Jeg føler mig utrolig uforberedt allerede, Maibritt! 
Hvad er temaet i år? :)
Hahah. Jeg skal have spurgt mine venner om ordenlig information. Jeg havde svært ved at navigere rundt på deres hjemmeside.

Temaet er yokai/horror.
Ahh yokai! Sweeeet. Jeg er all in for horror. Jeg ved ikke, om det har betydning, men jeg er endnu mere spændt nu. De har nok valgt mit favorit tema over alle. Ej en glædelig nyhed!
Jeg har selv leget statist før som zombie til andre events men også som stand ins til rollespil events. Fedt! :D Jeg er begejstret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar