mandag den 25. april 2016

Anime forår: del 3

Dette bliver sidste del om forårssæsonens nye animeserier, som jeg ser. I sidste uge blev det ikke til nær så meget anime. Jeg har således ikke fået set eps. 3 af Bungo Stray Dogs, så dens placering på min reviderede Top X, vil være baseret på de to første episoder. Jeg har igen listet serierne alfabetisk, og i bunden af indlægget kommer så min Top X.


Flying Witch eps. 3
Denne serie fortsætter i samme stille gear. Den forsøger ikke at være noget, den ikke er. Karaktererne passer også godt sammen. At se Flying Witch er ren afkobling. For nogle vil serien være for kedelig, eller have for lidt moe, men den passer lige til mig. De tre episoder er meget i samme stil, så jeg vil vurdere, at man efter at have set eps. 1 allerede ville kunne afgøre, om Flying Witch er noget for en.

Joker Game eps. 3
Denne episode kaster os ud i en ny historie - eller skulle jeg sige ny mission. Episoden fungerer rigtig godt og formår at drage seeren ind, selvom den kun har en 20 minutter at gøre godt med. Nu er jeg så bare spændt på, om Joker Game vil fortsætte med at være enkeltstående missioner, eller om der kommer en større sammenhængende historie. Der er jo en 8-9 stykker i bureauet, så der kunne jo sådan set komme en episode med hver af dem for til sidst at runde af med en fælles større mission. Det er dog rent gætteri fra min side af. Ligegyldigt hvad, er jeg fortsat om bord!

Kiznaiver eps. 3
Suk... jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige om Kiznaiver... Her efter 3 episoder ser det på ingen måde ud til at blive en serie, der tager sig selv særlig seriøst. Jeg havde håbet, selvom jeg var skeptisk. Kizuna-systemet virker mere og mere som en dårlig gimmick, som har snydt mig til at se den her serie... Pt. kan jeg ikke udpege et eneste element, som jeg godt kan lide ved Kiznaiver. Den ryger derfor på pause for nu, og så følger jeg med i anmeldelserne på ANN for at se, om den bliver værd at vende tilbage til. 

Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu / Re: Life in a different world from zero eps. 4
Episoden starter heldigvis ikke med endnu et tidshop tilbage i tiden. Jeg var lettet, men undrede mig samtidig over, hvordan Subarus evne nu ville begynde at spille ind. Der sker ikke rigtig det store her i eps. 4 af Re:Zero. Dog er episoden ikke helt spildt, da den udbygger forholdet mellem Subaru og Emilia. Vi får også fornøjelsen af at se Subaru være Subaru, hvilket for mit vedkommende gjorde, at han blot blev sjovere og en mere interessant hovedperson. Introduktionen af de fire nye karakterer tiltalte mig dog ikke rigtig.

Sakamoto desu ga? / Haven’t You Heard? I’m Sakamoto eps. 2
Eps. 2 af Sakamoto er ligesom eps. 1 delt op i to historier. Jeg kunne bedre lide eps. 2, fordi jeg følte, at der var mere variation både historiemæssigt og humormæssigt. Eps. 2 føltes ikke langtrukken modsat eps. 1. Jeg har således fået lyst til at se videre på serien, men helt varm er jeg nu stadig ikke på den. 


Min Top 5 anime forår

  1. Joker Game
  2. Flying Witch
  3. Bungo Stray Dogs
  4. Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu / Re: Life in a different world from zero
  5. Sakamoto desu ga? / Haven’t You Heard? I’m Sakamoto
Joker Game forbliver på 1. pladsen. Flying Witch har også lagt sig godt til rette på 2. pladsen, da den igen formår at levere den vare, jeg forventer. Re:Zero har ikke vist noget, der får den til at overhale Bungo Stray Dogs. Sakamoto rykker op, idet Kiznaiver er sat på pause. Jeg vil dog sige, at hullet mellem nr. 2 og 3 er ret stort, hvorimod nr. 3 og 4 ligger ret tæt (og Sakamoto er der ligesom bare...)

Læs også Anime forår: del 1 og Anime forår: del 2.

1 kommentar:

  1. Haven't You Heard? I'm Sakamoto ^^jaaa den er stadig med

    SvarSlet