søndag den 10. januar 2016

Refleksioner omkring vintersæsonen

Da jeg først begyndte at se på vintersæsonen 2016, var der faktisk mange serier, som fangede min interesse, og som jeg var villig til at give en chance. Hele 13 serier kom på min Plan to watch-liste, efter jeg havde gennemgået oversigten hos Anichart. Til Metronaut er jeg ved at lave en systematisk gennemgang af min udvægelsesproces. Jeg lister de serier, der interesserer mig og kommer med begrundelser for hvorfor. Jeg vil derfor kun tale mere overordnet om sæsonen her i dette blogindlæg.

Sidste år var der kun ganske få serier, som jeg påbegyndte i vintersæsonen. Jeg syntes bare virkelig, at sæsonen var tynd. Det hjalp nok heller ikke, at jeg på daværende tidspunkt havde samlet op på animeåret 2014, og således var stødt på flere middelmådige serier, kort forinden. Jeg var mættet, når det kom til generisk anime og var nok mere kræsen, end jeg plejer at være. 

Sådan er det bestemt ikke i år... eller det ville måske være mere korrekt at sige, at det bestemt ikke startede sådan ud. Som sagt var der hele 13 serier, som jeg som udgangspunkt ville give en chance. Da jeg så begyndte at se trailers og læse anmeldelser på ANN, faldt dette antal dog væsentligt. Jeg er således røget ned på 4 serier i skrivende stund. Dog mangler jeg at læse anmeldelser af 3 mere. 
Der har så indtil videre heller ikke været nogen serier, som jeg i første omgang var gået udenom, og som ANN's anmeldere efterfølgende har åbnet mine øjne for. Det plejer der nu ellers tit at være en enkelt af i hver sæson, men det kan jo også nå at ske endnu.

Selvom jeg stadig mangler, at læse anmeldelser hos ANN af 3 serier, ser det dog ud til, at det sådan set kan være det samme, for de er alle tre licenseret af Funimation, som kun streamer i Nordamerika. Funimation har faktisk lagt sine hænder på rigtig mange serier i denne sæson, hvilket betyder, at det bliver mindre attraktivt for internationale streamingsider at få serien, fordi de kommer til at gå glip af det nordamerikanske marked. Crunchyroll har dog alligevel valgt at licensere en af de 3 serier - desværre bare ikke så den kan ses i Danmark. 
Jeg må altså sætte min lid til, at Viewster snart får taget sig sammen og begynder at komme med aktuelle animeserier igen. Sidste år så jeg Arslan og Fate sideløbende hos dem, men siden da, har der ikke været noget nyt, der har fanget min interesse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar