søndag den 12. april 2015

Første gang til SVS - og første scene-act

Psst.... der er under en måned til SVScon; faktisk 26 dage. Så det er tid til at starte optakten her på bloggen. Optakten sparkes i gang med et interview med Emilie Korsgaard Andreasen. Hun er 23 år og fra Vanløse. Det er første gang, hun skal besøge SVScon. Samtidig skal hun også optræde på en scene for første gang - nemlig i SVScosplayshow. Hun har en cosplayside på Facebook, hvor I kan følge med i hendes forberedelser. 


Hvordan blev du interesseret i anime og manga? 
Jeg faldt over det, da jeg var yngre, helt tilbage i fritidshjemmet hvor jeg læste Dragonball. Først lang tid efter gik det egentlig op for mig, at det var en langt større ting end bare den tegneserie. Internettet åbnede døren for at kunne se anime'er, som jeg også ret hurtigt faldt for. Action trak lidt mere end de typiske pigeanimeer og mangaer, også var jeg ellers bare hooked. :) 

Kan du huske ca. i hvilket årstal, du faldt over Dragonball?
Øøh bøøh... 1998-1999? Deromkring tror jeg nok. Ja, der var jeg en 7-8 år.

Hvor længe har du været en del af fanmiljøet omkring anime og manga? 
I meget kort tid! Jeg har længe vidst, at communitien fandtes, men jeg kom til min første con i sommers, hvor jeg deltog i Genki. Da var jeg nemlig blevet interesseret i cosplay og ville prøve det. :)

Hvor længe har du cosplayet?
Siden i sommers. Så... omkring en otte måneders tid. Jeg er ret ny!

Hvordan kom du i gang med at cosplaye?
Jeg havde en veninde, som cosplayede, og som ville tage med mig til Genki. Så tænkte jeg, at jeg skulle da også lige have noget at tage på. Så jeg lavede en faun fra Dungeons & Dragons (er pen&paper-nørd) og tog hende på.

Hvad går du mest op i mht. cosplay? 
Craften! Jeg elsker at sidde og rode med noget, som man måske ikke er helt sikker på vil fungere - men som så ender med at fungere! Det er den bedste følelse. Og følelsen af til sidst at kunne have det hele på, og være stolt af at man har klaret projektet - det er virkelig også en fantastisk følelse.

Hvordan hørte du om SVScon? 
Jeg tror, jeg så nogle cosplayvenner snakke om det på Facebook også tjekkede jeg deres side ud.

Hvorfor har du valgt at tage med til SVScon i år?
Jeg skal deltage i cosplayshowet - også er det jo den sidste! Jeg ville gerne nå at opleve, hvordan den er, før det er for sent.

Hvorfor har du valgt at stille op i SVScosplayshow?
Det er en af de "store" konkurrencer i Danmark, og man skal lave en act... Det der med acten var lidt skræmmende først, så jeg tænkte, at det ville være spændende at se, om jeg kunne presse mine evner så langt som at spille skuespil!

Vil du afsløre, hvad du skal cosplaye som i showet?
Ja, det er ikke hemmeligt. Jeg skal være en heks fra Pathfinder. 

Skal du optræde sammen med nogen i SVScosplayshow?
Nej, jeg er alene.

Er der en bestemt kategori, du går efter at vinde?
Nej, ikke rigtig. Jeg er bare med for teste mine grænser og for at se, hvordan det går. :p

Hvilke konkurrencer har du ellers været med i?
- GEEKcore, hvor jeg vandt showstopper,
- Dreamhack Winter, hvor jeg fik en andenplads,
- Copenhagen Games hvor jeg ikke vandt noget. xD

Hvilke forventninger har du til SVScon generelt? 
Hmm... At det er stille og roligt og hyggeligt? Jeg har hørt noget om, at loftet er lavt, så det bliver nok lidt et problem, haha. Ellers har jeg ikke hørt så meget... kender ikke så mange i cosplaymiljøet endnu.

Har du en soveplads på connen?
Nej, ikke på connen. Jeg har booket et hotel. Min kæreste og jeg kører derop sammen.

Er der noget, du specielt ser frem til?
Helt sikkert showet! Men det er, fordi jeg er nervøs og glæder mig på samme tid.

Er der nogen bestemte events, som du godt kunne tænke dig at deltage i eller overvære?
Jeg har ærlig talt ikke sat mig så meget ind i eventsene endnu. Det gør jeg altid når jeg kommer lidt tættere på. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar