onsdag den 12. november 2014

Til KōyōCon for 1. gang - sådan var det.

Jeg har ikke rigtig fået startet på min conrapport fra KōyōCon, så det første "efter-KōyōCon-indlæg" bliver interviewet med Karoline på 18 fra Aalborg, som deltog for første gang. Jeg lavede også et interview med hende op til connen. Det er Karoline til højre på billedet herunder.


Hvornår ankom du til KōyōCon?
Jeg tog con-bussen ved 18-tiden og var fremme cirka klokken 18:30, tror jeg - vi var jo mange der skulle med.

Fortæl lidt om, hvad du gjorde, da du ankom til KōyōCon.
Jeg startede ud med at stå i kø i en times tid for at komme hen og få mit armbånd. Da jeg kom gennem køen, fulgtes jeg med nogen, jeg lige havde mødt hen til sovesalen og fik pakket ud.

Så du faldt hurtigt i snak med nogle nye mennesker?
Ja mange!! Jeg fulgtes med en Facebookven i toget, og så mødte jeg alle de andre, jeg havde skrevet med. De var såå søde, og det var rart at møde dem i virkeligheden. Jeg fandt hurtigt mange nye venner, som jeg glæder mig meget til at se næste gang!

Levede KōyōCon som helhed op til dine forventninger?
Ja, det var meget bedre end jeg havde forventet! Der var dog et minus, og det var placeringen! Det lå cirka 3 kilometer væk fra nærmeste spisested. Der var selvfølgelig tankstationer og en Fakta, men fx McDonalds eller pizzaria lå et godt stykke væk. Det var ihvertfald lige hvad vi kunne finde ud af. Der kunne selvfølgelig godt have ligget noget et sted tættere på, uden vi vidste det. Så var afstanden også træls mht. til bussen, (hvis man skulle med almindelig bus hjem søndag).

Hvad syntes du om Retrocosplayshowet?
Det, synes jeg, var rigtig godt! Der var mange, der præsenterede noget super flot,  og jeg var glad for, at der lige var nogen, som hoppede med alligevel til sidst! De bedste var dem fra Final Fantasy. Jeg mener, de var nummer 11. 

Hvilke events deltog du i eller var tilskuer til, og hvad syntes du om dem?
Jeg var ikke rigtig med til nogen events, da jeg havde overset eventrummene og hyggede mig så meget med de andre, at jeg ikke tænkte over det. 
Dog så jeg som sagt cosplayshowet, det der speed dating noget bagefter, og så lavede vi vores eget lille photoshoot om lørdagen lige inden cosplayshowet.

Hvordan følte du, at du blev modtaget i dit fursuit?
Da jeg tog det på, var folk rigtig søde, og de syntes, det var flot. Jeg tror, jeg var den eneste, der syntes, det var pinligt at gå rundt i. Jeg synes, de andre var super flotte, men jeg syntes selv, det var lidt pinligt xD men det er vel en vanesag. Børnene, der så os, var helt vilde. 

Hvorfor syntes du, det var pinligt?
Det er ikke så tit, man ser folk gå rundt i hundekosumer, og jeg er en meget genert person, så derfor tænker jeg også meget over, hvad andre tænker om mig,  men jeg vænnede mig hurtigt til det - og til sidst var det jo bare sjovt, fordi vi gik så mange sammen.

Hvad syntes du om sovesalene? Brugte du også din sovesal til at hænge ud i om dagen?
Jeg synes, de var super hyggelige!! Vi havde lavet en sovegruppe som så var blevet delt lidt op, så vi også sov sammen med nogle andre, men de var simpelthen så søde alle sammen. Men ja, om dagen/aftenen mødtes os fra furrygruppen, og så sad vi og snakkede. Vi lavede en rundkreds omkring et bål på en iphone, og så gik det ellers på tur hele vejen rundt, hvor vi skulle fortælle om os selv. Det var mega hyggeligt.

Hvorhenne brugte du mest tid i løbet af KōyōCon?
Den er lidt svær. Jeg var mest i sovesalen og udenfor, hvis jeg skal vælge nogen steder. Ellers gik jeg lidt rundt over det hele - jeg var stort set hele tiden på farten.

Regner du med at tage med til KōyōCon igen næste år?
Ja helt sikkert!! Det var sådan en fed oplevelse, at jeg nupper KōyōCon, SVScon og muligvis Genki med næste år. Der vil jeg cosplaye en fra Naruto, og så vil jeg selvfølgelig også have mit fursuit med.

Hvis du skal udpege en oplevelse som den bedste til connen, hvad ville det så være?
Det er svært, men det har nok været at møde alle de andre søde mennesker, som var med.

Er der noget du håber, at KōyōCon forbedre eller ændrer frem mod næste år?
Øhmm.... Jeg kunne godt håbe lidt på en bedre placering - og måske at grænsen på 400 mennesker sættes op til 600. Jeg synes, det var hyggeligt med en lille con, men 600 mennesker ville ikke gøre noget.

Med "bedre placering" mener du så et andet sted i Randers tættere på midtbyen eller i en helt anden by?
Et andet sted i Randers hvor der fx er rimelig gå-afstand til forskellige spisesteder og lettere at komme til og fra med almindelig bus.

Er der noget du håber, at KōyōCon gentager næste år?
Det hele. Jeg håber ikke, de laver nogen ting om fra i år - kun at de gør det endnu federe med måske nye events som en minibiograf, hvor der bliver vist lidt film.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar