lørdag den 11. oktober 2014

Til Geekcore som NPC

Her kommer så optaktsinterview nr. 2. Det er med Maria på 22 år, som har meldt sig som NPC.  Hun blev godkendt som NPC for nogle dage siden, og i går aftes fik vi så lavet interviewet. Maria tager turen fra Silkeborg til Geekcore. Hun tager turen alene, men skal mødes med en ven derovre, som også er NPC.


Hvordan hørte du om Geekcore?
Hmmm... jeg hørte om det sidste år, efter den havde været der. Jeg hørte dengang, at det skulle have været hyggeligt etc. ^^

Hørte du om det fra venner eller..?
Jep, jeg kender nogle, der var var med sidste år.

Hvad fik dig til at melde dig som NPC?
Hmmm, pengepungen, men også at jeg godt kan lide at hjælpe til ved conner (SVS, Koyo etc.).

Hvad synes du om prisniveauet?
Det er egentlig ikke slemt med 300 kr., men så kommer rejsen derover fra Jylland og soveplads, mad, og så løber det op over 700... og som kokkeelev er det mange penge. xD

Hvad skal du lave som NPC?
Jeg er info/check in - selvom det langt fra var min topprioritet. Jeg ville hellere have været i RTF eller madgruppen, men der kom bare aldrig styr på deres grupper før i forgårs.

Kan du forklare lidt omkring, hvordan tilmeldingsprocessen som NPC har været?
Hmmm...
1: Man laver et login på deres 'forum'-ting (Shinra).
2: Man laver, hvad der mest af alt minder om en jobansøgning og vælger ud fra en liste, hvilke arbejdsgrupper, man ønsker at bliver optaget i.
3: Man venter en helvedes lang tid, mens man skriver utålmodige beskeder på det interne forum...

Hvorfor endte du så i info/check-in gruppen i stedet for madgruppen eller RTF?
Efter mere end 1 månedes venten var det den eneste gruppe, der havde godkendt min ansøgning - de andre grupper begyndte først i den her uge at tage folk ind. Lederen af Check in sendte mig en personlig besked, om jeg ikke vil joine, fordi de manglede folk.

Og så valgte du at hoppe med der i stedet for at vente yderligere på de andre to grupper?
Jep, jeg var faktisk tæt på bare at sige, jeg droppede at tage derover, fordi jeg var træt af at blive ignoreret af dem, da den anden gruppe spurgte mig. Siden check in/info rent faktisk spurgte efter folk måtte der bare være en lille smule styr på det... eller håber på det da. 

Ved du hvorfor, det trak ud med de andre to grupper?
De andre grupper var så længe om at svare, fordi der ikke var nogen der havde ansvaret for mange af grupperne (RTF, Food, scene og mange andre), og vi fik bare altid af vide, at der snart ville blive styr på det. I fredags fik vi så endelig besked om, at der ville blive styr på det hen over weekenden og de undskyldte, fordi deres folk var på ferie.

Hvilke forventninger har du til arbejdet som NPC?
Hmmm, jeg er lidt nervøs for hvor meget styr, der er på det hele. xD Jeg har ikke engang fået nogle oplysninger om, hvornår jeg skal møde eller noget - så ja det kan da kun blive en forbedring af, hvad jeg indtil nu har fået af indtryk.

Hvordan er dine forventninger til Geekcore generelt?
Hmm, jeg har ikke rigtig nogen - jeg glæder mig til at se mange af mine sjællandske venner, jeg normalt ikke ser, samt jeg savner noget conhygge. Jeg går ind med åbent sind, og så må jeg give en ekstra hånd, hvor der mangler arbejdskraft. ^^

Så det sociale spiller en stor rolle for dig?
Ja, pga. kokkearbejde må jeg sortere meget i, hvad jeg kan deltage til - og nu hvor jeg er på skole har jeg weekendsfri og vil gerne ud og se nye conner. ^^ Jeg har ikke været med til en sjællandsk con i 3 år. xD

Geekcore dækker over flere interesser og fankulturer. Hvilke interesser har du selv?
Jeg har været Playstaion gamer, siden jeg var 8, spiller LOL på hyggebasis og er cosplayer, så mange af Geekcores fandoms fanger mig. 

Hvad synes du om, at Geekcore blander de forskellige fangrupper?
Hmmm, jeg kan godt lide hele turneringsdelen med LOL, Tekken osv, så der er mere gaming fokus, men det har aldrig været, fordi jeg selv følte, der har manglet det.

Er der nogen programpunkter du ser frem til?
Hmmm, at se LOL-turneringen og cosplayshowet (og jeg har Dion [Marias kæreste] til at skrige TEKKEN-TURNERING ved siden af) - men ellers bare at få lavet noget Werewolf, hvis jeg kan få et lokale stillet til rådighed.

Hvor meget betyder de forskellige gæster for dig? Er der nogen, du ser frem til at møde?
Jakob Stegelmann er helt sikkert den gæst, jeg må over og spørge om en autograf hos, da jeg er vokset op med Troldspejlet.^^ De andre har jeg ikke lige tjekket nærmere op på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar