onsdag den 8. oktober 2014

Det sociale er en stor del af Geekcore for Marie-Louise.

Som optakt til Geekcore havde jeg oprindeligt tænkt mig at lave tre interviews: 1 med en, der skulle deltage til hele connen for første gang, 1 med en, der havde deltaget før, og 1 med en, der skulle være NPC. Indtil videre har jeg dog kun fået lavet 1. Jeg fandt aldrig nogen, der skulle være med til hele connen for første gang, som havde lyst til at være med i interviewet. Derudover har jeg en aftale med en pige, der har tilmeldt sig som NPC, men stadig ikke er blevet godkendt her 3 uger senere, fordi RTF-gruppen stadig ikke har en holdleder. Jeg håber på, at vi kan få lavet interviewet, men nu må vi se, om det kan nås.

Her i indlægget kan I læse interviewet med Marie-Louise på 23 år fra Aalborg, der også deltog til Geekcore sidste år, hvor det blev afholdt for første gang. Interviewet blev lavet fredag til Kita Træf 14.2. 

Hvad syntes du om Geekcore 2013?
Det var meget stille i forhold til J-Popcon og SVScon. Det var også lidt uorganiseret. Jeg hyggede mig med vennerne, og det var ligesom det, der trak oplevelsen op. 

Hvorfor har du så valgt at deltage igen i år?
Det er nok mest for at se de venner, jeg har på Sjælland. Samtidig vil jeg dog også gerne se, hvordan Geekcore har udviklet sig. Det er egentlig den største grund til, at jeg tager med. 

Så du håber lidt på at se noget udvikling?
Jeg håber lidt på at se en forbedring i hvert fald. 

Hvordan er dine forventninger til Geekcore 2014?
Det eneste jeg har forventninger til er faktisk til deres bar om aftenen. Jeg havde ikke mulighed for at nyde deres drinks sidste år, men det har jeg i år. Så det er lidt det, jeg ser frem til. 

Er der nogen specielle punkter, du håber, at Geekcore har forbedret?
Jeg håber lidt de har forbedret deres værter, for deres jokes de var virkelig tacky og for påtagede. Sidste år var det en pige og en fyr, og det virkede bare som om, at de prøvede alt for hårdt. Værterne gik igen til flere ting. De var der bl.a. under velkomsten. 

Skal du sove i sovesalen?
Nej, jeg sover hos venner. Jeg gider ikke rigtig sovesal. Det er også, fordi jeg er der sammen med venner, jeg kører sammen med folk, og så er det bare mere praktisk. 

Kunne du finde på at tage af sted alene til Geekcore?
Nej, det kunne jeg ikke. Ikke alene hvis der ikke var nogen, jeg kendte, der kom. Jeg kunne dog godt finde på at tage alene fra Aalborg og så mødes med andre jeg kendte til connen. 

Så det sociale er en meget stor del af det?
Ja, jeg kunne overhovedet ikke finde på at komme alene. Det er jeg simpelthen for genert til.

Hvad synes du om, at Geekcore dækker over flere fankulturer sammenlignet med f.eks. J-Popcon?
Jeg synes, at det er et rigtig godt initiativ. Man får mødt rigtig rigtig mange forskellige typer nørder. Jeg synes også, det er fedt, at de tager nogle konkurrencer inden for LOL og Dota med, og de samtidig har cosplaypaneler og cosplayshow, hvor man kan vise sit kostume. Det, synes jeg, er rigtig rigtig godt. 

Har du i forvejen selv nogen interesser, der også ligger på andre områder?
Jeg interesserer mig selv for cosplay... og jeg interesserer mig også for tegneserier, comics og så generelt gaming på Xbox. Det er egentlig de interesser, jeg deltager med. 

Synes du, at de forskellige fangrupper, der kommer, holder sig meget hver for sig, eller har de blandet sig?
Sidste år synes jeg, at de holdt sig meget hver for sig. Dem, der spillede med i Starcraft turneringen, de holdt sig meget sammen, Jeg så dem vist ikke overhovedet. Jeg hængte ud med cosplayere. Så jeg mødte ikke rigtig andre end cosplayere, 

Var det sådan, som du havde forventet, det ville være?
Ja, det var nok det, jeg havde forventet.

Synes du, at man fra Geekcores side af ligesom gjorde noget for at blande fangrupperne?
Altså der var jo baren om aftenen, hvor man ligesom inviterede folk til, og for at holde det nørdede tema havde de nørddrinks, og de havde også det her nørdede musik - 8-bit og en masse gamle klassikere. Det, synes jeg, var et rigtig godt initiativ til ligesom at få folk sammen. 

Er der nogen programpunkter du specifikt ser frem til?
Jeg har ikke kigget på programmet endnu. Så det bliver lidt spændende. Nu ved jeg selv, at Geekcore har været lidt sent ude med at få lagt program op på deres hjemmeside. Så jeg har ikke lige haft tid til at få kigget på det. Nu er der jo også lige et par dage endnu.

Så du regner med at kigge lidt på det og planlægge lidt, hvad det du gerne vil se?
Ja, lige en lille smule. 

Er der nogen af gæsterne, hvor du tænker wauw, eller glæder dig til at se?
Det har jeg så heller ikke fået kigget på endnu overhovedet. Så... det bliver en overraskelse.

Hvad synes du om prisniveauet?
Jeg synes, prisniveauet er lidt højt i forhold til, hvad der sker, og hvad der kommer af deltagere. Så ja, jeg synes, det er lidt højt, og jeg tror også, at det er det, der lidt skræmmer de potentielle kunder væk. 

Har du overvejet at melde dig som hjælper?
Nej, jeg har aldrig været hjælper til nogen form for træf. Jeg føler, at jeg ville gå glip af for meget, og så er man tvunget til at have nogle bestemte vagter og opgaver, og så er man tvunget til at blive på stedet. Man kan f.eks. ikke gå ud og spise med sine venner, deltage i paneler, man gerne vil se osv. Nej, jeg gider ikke sådan noget. Det ligger ikke til mig - og det er generelt for alle arrangementer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar