tirsdag den 15. oktober 2013

En smule skepsis og en sjat nysgerrighed

Da jeg ikke selv skal til Geekcore, besluttede jeg mig for at dække connen på en anden måde. Jeg søgte således efter personer, der skulle af sted, som jeg kunne interviewe før og efter connen. Jeg fandt en enkelt, som gerne ville være med, så her kommer mit interview med Søren omkring hans indtryk af Geekcore og forventninger til connen.


Hvad var din første tanke, da du hørte om Geekcore?
Hvad er formålet med den, og hvilken type mennesker regner de med skal komme. Desuden gav det, at der stod "geek kultur," mig nærmest myrekryb. Det var sådan en underlig blanding af engelsk og dansk, som gjorde mig mere forvirret over, hvad det her rent faktisk er for noget.

Hvad er dit nuværende indtryk af Geekcore her nogle dage før connen?
Jeg har lige været inde og se deres opdaterede program, og der er da kommet lidt mere styr på det. Dog synes jeg stadig ikke rigtig, at jeg ved hvilke slags mennesker, de forventer, at der kommer. Jeg er lidt bange for at det bliver Sommercon om igen.
Jeg er dog glad for, at der er nogen, som forsøger at starte noget nyt - specielt på dette tidspunkt af året, som er blevet lidt tomt. Så jeg håber da det bedste, men jeg skal se det fungere, før jeg tror på det.


Hvorfor har du valgt at tage til Geekcore? Hvilke overvejelser gjorde du dig, inden du besluttede at tage med?
Der er flere årsager til at jeg tager til Geekcore. En af dem er vel mest af alt nysgerrighed. Det hjælper også en hel del på det, at jeg kun bor 5 min på cykel fra stedet, det bliver holdt. Havde det været uden for København, havde jeg nok ventet og hørt hvordan det gik og så måske kigget forbi næste år. 
Jeg har selv hjulpet med til at arrangere forskellige conner, så jeg er jo alligevel også interessant at se de spæde skridt for en nykommen en af slagsen. 

Hvad er dine forventninger til Geekcore? 
Det er faktisk et godt spørgsmål. Jeg har faktisk ikke de store forventninger. Hvis der skulle være noget, så er det, at connen formår at samle folk - og med det mener jeg ikke bare at holde events for forskellige subkulturer, men at de forskellige mennesker rent faktisk kommer hinanden ved. Derudover så håber jeg lidt, at det er med til at hæve aldersgennemsnittet på deltagerne. Det ville være meget fedt med en con hvor gennemsnittet lå på 20+. 

Hvad ser du mest frem til?
At se mine venner ^_^


Jeg fornemmer en smule skepsis men også en sjat nysgerrighed. Det passer meget godt med, hvordan jeg selv har det med Geekcore. Havde jeg ligesom Søren boet kun 5 min væk, var jeg sikkert også smuttet af sted. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar