fredag den 16. august 2013

Førstegangs-Genkigænger

Om 14 dage vil fanmiljøets øjne være rettet imod Farum Arena, for der  finder Genki nemlig sted. Blandt de mange deltagere er der både gengangere og såkaldte "con-jomfruer". Det er efterhånden ved at være længe siden min første con, men jeg mindes stadig spændingen op til. En spænding som sikkert sidder i mange i disse dage - både nye og gamle deltagere. Jeg har lavet et interview med en førstegangsdeltager - både hvad angår Genki og conner i det hele taget - for at give jer et lille udpluk af, hvordan det kan være at tage af sted til sin første con.

Hvor gammel er du?
Jeg er 17 år gammel, bliver 18 til januar.

Hvor i landet bor du?
I Aalborg - ikke helt inde i centrum, men næsten :)

Det er første gang du skal deltage til Genki, men har du været med til andre arrange- menter i fanmiljøet? Hvis ja, hvilke?
Jeg blev en del af en animeforening ved navn Anime Kita her i Aalborg. Dette skete tilbage i november måned, og siden da har jeg deltaget i nogle mindre arrangementer, blandt andet en cosplay walk. Det var meget hyggeligt, og jeg fik mulighed for at møde en masse nye mennesker.

Hvordan hørte du om Genki?
På Anime Kitas forum blev der snakket om SVScon, som blev afholdt tilbage i maj måned. Jeg fik vildt meget lyst til at komme og opleve en konference med masser af mennesker, boder og alt muligt. Jeg lavede lidt research og fandt hurtigt frem til Genki.

Hvorfor har du valgt at tage til Genki? Hvilke overvejelser gjorde du dig, inden du besluttede dig for at tage af sted?
Jeg besluttede mig for at tage til Genki af de simple grunde, at Genki snart ville blive afholdt, og at Genki er en temmelig stor konference. Den største beslutning, jeg måtte tage, var, hvor vidt jeg ville komme som volunteer eller som almindelig gæst. Begge lød lige tiltalende, så jeg tænkte vel, at jeg ligeså godt kunne spare entréen.

Hvad er dine forventninger til Genki? Hvad ser du mest frem til?
Min eneste forventning er, at det bliver en fed oplevelse. Jeg har aldrig været til en konference før, så det er ikke rigtig til at sige, hvad man bør forvente. Men jeg tror på, at jeg får mest ud af det med en smule gåpåmod, jeg skal nemlig bruge en hel weekend sammen med nogle totalt fremmede. Jeg glæder mig mest til cosplayshowet... og boderne... og at møde de andre på teamet... og alt det andet :D

Følges du med nogen til Genki?
Jeg kommer som volunteer, hvilket vil sige, at jeg sikkert vil tilbringe en hel del tid sammen med andre frivillige, især dem fra mit team. Derudover ved jeg, at der er nogle fra Anime Kita der tager af sted, så det bliver sikkert muligt at mødes lidt med dem også.

Hvilket team skal du arbejde på til Genki, og hvorfor har du valgt dette team?
Mit team hedder "Cinema", men består egentlig både af dem som har ansvaret for biografen, og dem som har ansvaret for nogle quizzer. Jeg har indtil nu været med til at udforme de quizzer, der bliver afholdt, og så skal jeg hjælpe til med at administrere dem og så videre, når Genki starter.
Jeg tror jeg kunne have valgt et hvilket som helst team, og stadig få en udmærket oplevelse ud af det. Jeg valgte Cinema, fordi jeg havde en lidt mere klar forestilling om hvad det egentlig er for noget, og ikke krævede nogle kvalifikationer, som jeg måske ikke har. Hvis min ansøgning til Cinema var blevet afvist, ville jeg nok have forsøgt med enten Cosplay eller Maid Cafe.

Skal du cosplaye? Hvorfor, hvorfor ikke?
Jeg tager et cosplay med, men det er sikkert begrænset, hvor meget jeg kommer til at bruge det. Jeg købte et kostume (inkl. paryk) af Ouma Shu fra Guilty Crown fra Kina af, men det er desværre en smule for lille. Dog har jeg lavet mit helt eget Void sword, som jeg er temmelig stolt over, så på trods af et for lille kostume, som både er ubehagelig og ser lidt dumt ud, så skal det alligevel lige prøves :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar