lørdag den 29. januar 2011

Henrik Larsen - et godt dansk navn - desværre

Henrik Larsen er et meget almindeligt navn. Så jeg må nok indse, at hvis jeg ikke får en kontaktmulighed fra en eller anden, finder jeg ham aldrig. Den Henrik der er tale om, er Henrik fra Animeonly, som startede tilbage i 2005. Det var ham, som for alvor satte skub i det danske animemiljø for 5-6 år siden. Det kan godt være, at J-Popcon i år forinden havde haft som mål at udbrede kendskabet til japansk popkultur, men de formåede stadig kun at samle de danske fans en gang om året i Valby. Nå ja, så var der også Otakukai... men det var hvis mest bare en flok venner, der så anime sammen.

Uden Henrik og Animeonly, er jeg ret sikker på, at animemiljøet ikke ville have været så udviklet i dag, som det er. Henrik fik folk til at starte organisationer op selv. Han fik folk til at tage initiativ. Han har betydet mere, end jeg tror, at han selv er klar over. Af den grund kunne jeg godt tænke mig at komme i kontakt med ham. Det kan godt være, at hans drøm om reklamefinansieret anime gik i vasken, men af asken steg noget nyt - ja nok noget endnu bedre. I dag har rigtig mange fans et socialt netværk inden for miljøet. De har jævnaldrende venner, som deler deres interesse, og som de mødes med. Det synes jeg er fedt. Hvor ville jeg da gerne have haft det, da jeg gik i folkeskolen.

Jeg synes, at Henrik bør få af vide, at hans investering af tid og penge i Animeonly, ikke har været spild. Men at vi er en hel række mennesker, som er yderst taknemmelig for, hvad han satte i gang på Animeonlys forum. Nogle vil nok synes, at jeg overdriver, men Animeonly har været med til at ændre mit liv til det bedre. Havde det ikke været for Animeonly, havde Herning Anime Forening (HAF) og de andre foreninger sikkert ikke startet op. Og hvis det ikke var sket, havde jeg aldrig mødt den gruppe af tossede vidunderlige mennesker, som i dag er nogle af de mennesker, som betyder mest for mig. Jeg ville højst sandsynligt ikke have siddet, hvor jeg gør nu - i en lejlighed, hvor min kæreste rumsterer inde på nørdeværelset - min kæreste, som jeg mødte til HAF. Jeg håber, at jeg en dag får mulighed for at sige tak til Henrik Larsen.

3 kommentarer:

  1. Hey, jeg har lige roded rundt for at se om jeg kunne finde et arkiv over animeonly forumet da jeg også plejede at gå der. Jeg kom tilfældigvis ovcer din side. Jeg kig under navnet Hostergaard, måske var du der også når jeg var der?

    Anyway, du skulle vel ikke vide om det var muligt at kontakte Henrik Larsen og spørge om han har et arkiv? Jeg ville meget gerne genbesøge og se mit gamle fora.

    Åh, jeg bor nu Herning, jeg vidste ikke det var en Anime forening her, cool! Jeg tage en kig på det.

    SvarSlet
  2. Hej, Hostergaard siger mig umiddelbart ikke noget, men der var også så mange brugere på forummet. Jeg kender en anden, der har en kopi liggende af AnimeOnly forummet - jeg har sendt ham en besked.

    Du skal da være velkommen til at dukke op til HAF. Det foretrækkes, hvis du opretter en bruger på hjemmesiden og tilmelder dig på forhånd.

    SvarSlet
  3. Så fik jeg linket: animeonly.tv.sema.dk

    SvarSlet